Leverans och köpvillkor

Allmänna Köpvillkor

Om du är under 18 år så måste du ha målsmans tillstånd att beställa från parfymhuset..

Frakt

Order beställda före klockan kl. 14.00 skickas från oss samma dag (gäller vardagar) och levereras inom 1-3 vardagar inom Sverige.
Frakt inom Sverige kostar 29:-

Försenad leverans:
Om vi inte kan skicka din beställning inom 1-3 vardagar så meddelas du via e-post.
Om du inte godkänner ny föreslagen leveranstid så har du rätt att häva köpet utan någon kostnad.

Kvitto / Orderbekräftelse

När du lagt en godkänd beställning så erhåller du ett e-postmeddelande som gäller som orderbekräftelse. Tillsammans med din leverans får du sedan ett papperskvitto.
Om du inte fått en orderbekräftelse inom 30 minuter, vänligen kontrollera att din e-post adress stämmer och meddela oss så skickar vi om bekräftelsen.

Kvitto / Orderbekräftelse


Ångerrätt & Reklamation
Du har enligt distansavtalslagen rätt att häva ditt köp inom 14 dagar. Ångerfristen börjar gälla den dag du mottar din beställning eller väsentlig del av denna.Ångerrätten gäller endast om varan är i oförändrat skick. Du har som kund rätt att undersöka varan men du får inte bryta plomberingar eller prova produkten. Vid utnyttjande av ångerrätten är kunden ansvarig för både returkostnad och att varan kommer fram hel i orginalförpackning. Kontakta alltid kundtjanst@parfymhuset.se  innan du skickar tillbaka en vara.
Ångerrätt är ej tillämplig för företag eller för hygienprodukter. Vid godkänd reklamation/hävning av köp så återbetalar vi summan för din beställning inom 30 dagar.
Vid nyttjande av ångerrätt vänligen använd följande adress.

Skyline Beauty Trading AB
Box 3027
13603 Haninge

Reklamation

Är din vara skadad eller felaktig måste du reklamera varan inom skälig tid. Reklamationen skall göras till kundtjanst@parfymhuset.se.
Beskriv felet noggrant och ange om du vill ha ny vara eller pengarna tillbaka. Vid godkänd reklamation ersätter vi givetvis dig för eventuella returfraktkostnader.
Skadad förpackning godkännes ej som reklamation.
Vid reklamationer används samma adress som för ångerrätt.

Transportskador

Är din kartong skadad eller öppen vid leverans anmäl det omgående vid ditt utlämningsställe och kontakta sedan kundtjanst@parfymhuset.se

Personuppgifter

Parfymhuset behandlar alla personuppgifter som du lämnar i enlighet med Personuppgiftslagen (PUL). Vi garanterar att inga uppgifter om dig säljs eller används till reklamutskick från tredje part, utan endast används av parfymhuset.se. Din e-postadress och ditt mobilnummer används till orderbekräftelsen samt till övrig information om din beställning. Vi förbehåller oss också rätten att göra reklamutskick om du inte angett att du inte vill ha dessa. Vill du göra ändring av uppgifterna eller bli borttagen ur registret ber vi dig kontakta kundtjanst@parfymhuset.se

Tvist

Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer vid eventuell tvist.

Övrigt

Fakta- och prisuppgifter lämnas med reservation för tryckfel, leverantörers prishöjningar, ev. oriktigt angivna tekniska specifikationer m.m. samt för slutförsäljning. De uppgifter som lämnas härigenom utgör inte någon utfästelse om användbarhet, lämplighet, garanti m.m. annat än där så är direkt angivet. Parfymhuset förbehåller sig rätten till ändring av samtlig information utan föregående avisering.

Cookies

Parfymhuset använder sig av cookies. En cookie är en liten datafil som lagras tillfälligt i din dator. Våra cookies innehåller ingen personlig information, utan endast information om de varor du har i varukorgen, samt tredjepartscookies med information som används för att göra vår webbplats bättre.Du kan radera cookies från din enhet när du vill. Detta gör dock att din varukorg försvinner.Du kan ändra inställningarna i din webbläsare så att cookies inte längre sparas på din enhet.
För mer information om cookies:

  • Minacookies.se: http://www.minacookies.se
  • Post- och telestyrelsen: http://www.pts.se/sv
Kundtjänst
Vänligen Vänta ...